środa, 22 kwietnia 2015

Dobieramy biustonosz idealny

Zacznijmy od tego, że rozmiar 75B nie jest uniwersalny. Jeśli jeszcze nie znalazłaś rozmiaru idealnego - zaraz temu zaradzimy.
W wielu sklepach, przy zakupie bielizny, możemy spotkać się z ofertą brafitingu czyli profesjonalnego doboru biustonosza. Na prawdę warto z nich skorzystać. Jeżeli jednak szkoda Wam pieniędzy (te usługi do najtańszych nie należą) to zachęcam do przeczytania posta:)



Odpowiedni biustonosz powinien:
- przylegać do mostka, jeżeli odstaje to oznacza, że miseczka jest za płytka
- fiszbina musi trafiać w środek pachy, jeżeli nie trafia to mamy za płytką miseczkę
- zapięcie z tyłu powinno być równoległe, jeżeli podnosi się do góry to znaczy, że jest za duży obwód

Biustonosz powinien trzymać biust na obwodzie, ramiączka są dodatkową pomocą, nie mogą nam się wpijać w ramiona.




Przy zakupie nowego biustonosza zapinamy go na ostatnią haftkę, czyli najciaśniejszą. Tutaj, wiem, że są dwie szkoły - jedni twierdzą, że powinniśmy najpierw zapinać na najszerszą haftkę a jak biustonosz się rozciągnie to wtedy przepinamy na ciaśniejsze. Druga szkoła jest taka, że 3 haftki zostały zaprojektowane dla wygody w ciągu dnia, czyli zapinamy na najciaśniejszą haftkę a potem jak nasze ciało lekko "puchnie" np w upalne dni, możemy wtedy lekko poluźnić. Pisząc "puchnie" mam na myśli coś takiego jak np spuchnięte palce po całym dniu, kiedy np nie możemy zdjąć pierścionka lub kupowanie butów rano bo po całym dniu stopy są spuchnięte. Moim zdaniem druga wersja jest znacznie sensowniejsza, bo jak się biustonosz rozciągnie to nawet przepinanie haftek mu nie pomoże.




Skupmy się teraz na tym, jak obliczyć swój rozmiar.

1. Najpierw mierzymy obwód pod biustem, ważne jest aby pomiar był zrobiony na wydechu.
Jeżeli np wyszło nam że mamy 87 cm - pomniejszamy tę liczbę o ok 5-7 cm. W przypadku osoby szczupłej będzie to nawet 80 cm, w przeciwnym razie zmniejszamy do ok 85 cm, żeby nic się później nie wbijało.

2. Obwód w biuście mierzymy na wdechu. Ta miara pozostaje bez zmian. Przykładowo niech to będzie 100 cm.
Obwody odejmujemy od siebie i dzielimy przez 2

100 - 80 = 20 : 2 = 10 cm

1 cal = 2 cm

3. Różnica między wielkościami miseczek to 1 cal czyli 2 cm, musimy naszą różnicę w cm zmienić na cale, czyli 10 cm to będzie 5 cali, tak więc miseczka odpowiadająca naszym wymiarom to E ( 5 litera w kolejności)

Właściwie dobrany rozmiar biustonosza, w tym przykładnie, to 80E (rozmiar pod biustem + odpowiednia miseczka)

Nie zdziwcie się, jeżeli się okaże, że nagle z miseczki B przeskoczyłyście do D, E lub nawet F, ten rozmiar będzie na prawdę prawidłowy;)

Minusem tego jest jedynie to, że takie rozmiary są drogie, zdecydowanie droższe niż ogólnie dostępne 75B, ale uważam, że na prawdę warto zainwestować. Mogę wam podpowiedzieć, że Cubus ma fajną ofertę, dużo rozmiarów i cenowo nie najgorzej bo biustonosze są za ok 50zł

Dajcie znać czy post był pomocny;)





5 komentarzy :

  1. Tyle się już na ten temat naczytałam i była już w kilku sklepach, gdzie oferowana była taka pomoc, a dobrej bielizny jak nie miałam, tak nie mam. Nie wiem czy ja jakaś niewymiarowa jestem? Będę musiała spróbować po Twojemu. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolina Kruk21 maja 2015 22:21

    Przed ciążą zainwestowalam w biustonosze i oczywiście były to polskie marki, jestem bardzo zadowolona i rzeczywiście z rozmiaru C wskoczylam na F Ale nie przerazilo mnie to gdyż moje piersi w końcu były na miejscu i poczułam się o wiele lepiej w nowym/starym rozmiarze 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. ja przeskoczyłam z B na E;) ale przed niektórymi jeszcze daleka droga zanim zrozumieją, że 75B nie jest uniwersalne...ale co zrobić, ich strata;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Na wrzosowisku
Designed By Blokotek