wtorek, 3 marca 2015

FILMOWE PODSUMOWANIE LUTEGO




Dzisiaj krótko, ale intensywnie. Tylko 2 filmy, ale za to jakie. Oczywiście w lutym oglądałam sporo filmów - fantastyka, komedia, ale tylko 2 naprawdę przykuły moją uwagę. 

Pierwszym z nich jest film Bogowie. Historia Zbigniewa Religi, wybitnego kardiochirurga. W jego postać wciela się Tomasz Kot. Muszę przyznać, że w tej roli jest niezwykle przekonujący. Nie bez powodu odebrał Orła. W filmie poznajemy także nazwisko Jana Molla, który pierwszy w Polsce wykonał przeszczep serca a o czym niewiele osób wie. Momentem, który mi najbardziej zapadł w pamięć była scena kiedy Religa rozmawia z żoną pacjenta, i jej pytania...czy jej mąż będzie dalej tym samym człowiekiem, czy nowe serce go nie zmieni i CO ONI CHCĄ ZA TO SERCE. Ktoś oddaje serce, ratuje drugiemu człowiekowi życie...bezinteresownie, coś w co ciężko było uwierzyć. W filmie pokazany jest zaledwie skrawek życia, początek walki o życie ludzi oraz o wiedzę i doświadczenie. Film absolutnie zachwycający i zdecydowanie wart zobaczenia. 


bogowie

bogowie








Drugim filmem jest "Teoria wszystkiego". Historia Stephena Hawkinga, brytyjskiego astrofizyka, kosmologa, fizyka teoretyka. Hawking cierpi na stwardnienie zanikowe boczne, którego postęp spowodował paraliż większości ciała. Po postawieniu diagnozy lekarze dają mu 2 lata życia. W ciągu trwającej ponad 40 lat kariery zajmował się głównie czarnymi dziurami i grawitacją kwantową. Opracował teoretyczny dowód na to, że czarne dziury powinny emitować promieniowanie, znane dziś jako promieniowanie Hawkinga. Film przedstawia historię życia, a właściwie walkę z czasem. Chęć odkrycia jak najwięcej oraz przekazania swojej wiedzy. Ciekawie jest również przedstawiony wątek rodziny, małżeństwa...zrozumienie dla drugiego człowieka. Szczerze polecam ten film:)

teoria wszystkiego




stephen hawking

 

8 komentarzy :

  1. Nie oglądałam jeszcze tych filmów, ale "Bogowie" na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba filmy są na mojej liście do obejrzenia. Niestety na razie brak czasu skutecznie mi to uniemożliwia :/

    OdpowiedzUsuń
  3. na szczęście filmy nie zając, nie pokicają;) a jak już znajdziesz chwile wolnego czasu to na pewno nie będziesz żałować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paulina Kinal9 marca 2015 12:27

    oglądałam "Bogowie", zrobił na mnie spore wrażenie :) za drugi na pewno zabiorę się w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  5. koniecznie daj znać czy Ci się podobał:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bogowie - Mega film! O Teorii Wszystkiego jeszcze nie słyszałam, koniecznie muszę obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Na wrzosowisku
Designed By Blokotek